dimecres, 30 d’abril de 2008

Una reflexió

Avui tenim un dia de reflexió. No es greu, ni cal anar al metge, però és un dia "especial", per així dir-ho. I és que fa algunes setmanes que aquesta imatge ens colpeja fort en les nostres retines quan passem camí del tren. La podeu trobar tal qual a les portes de l'antic cementeri que hi havia al Camí Vell de Torrent.

Com podeu veure en un segon plànol (perquè en un primer plànol teniu un solar amb ganes de ser alguna cosa), ací roman l'escola pública Ciutat de Cremona. Per cert que podeu visitar la web de la seua AMPA, ja que té informació molt interessant. Com veieu, es tracta d'un recinte format per diverses casetes prefabricades al qual donen classe des de fa un parell de cursos els més joves del poble.

Al fons, no cal dir-ho, es troben els vestigis del que seran unes grans finques, totjust darrere del Sulya. Ací hi haurà espai per a VPO municipals i autonòmiques, però també per a altres de renda lliure.

I precissament aquesta és la paradoxa que volem destacar. Perquè quan una societat recolza més activament el creixement de la rajola i no de les idees, atorga i nega mitjans d'aquesta manera i ho fa tan descaradament, acaba per passar el que passa. I de moment, siga la culpa de qui siga, la realitat és que les finques creixen i les escoles es queden baix.

dilluns, 28 d’abril de 2008

Aturat per manteniment

Abans de res, hem de demanar disculpes. Però sembla com si uns quants factors s'hagueren ficat d'acord contra La Casita Blanca i la iniciativa que vol conservar-la. D'una banda tenim que els cartells que s'han penjat aquest cap de setmana s'han caigut de forma sobtada (es veu que la cinta adhesiva era de baixa qualitat o que el vent amb pudor inclosa de Fervasa ha fet molt de mal). Però d'altra, trobem que http://www.firmasonline.com/ està en ple procés de millora dels seus servidors i algunes vegades és més que impossible signar. Res greu, però que emprenya molt.

En qualsevol cas, vos convidem a anar passant per l'enllaç i provar sort. Així podrem aconseguir que, només siga possible, s'arribe a un bon grapat d'amics que recolzen la iniciativa. Sort i paciència...

diumenge, 27 d’abril de 2008

Sonen trompetes (II)

Si l'altre dia deiem que ens resultava prou estrany veure autobusos de Fernanbus per la part final del Camí Vell de Torrent, avui ens estranya encara més l'aparició d'un cartell al creuament entre el propi Camí Vell de Torrent i el Carrer del Bisbe Cervera. Suposem que s'està planificant una nova ruta entre Torrent i Alaquàs pel Mas del Jutge, ja que pot ser les dos carreteres més directes quedaran inservibles en pocs dies (Camí Vell de Torrent i Doctor Gómez Ferrer). Aquest anunci fa mesos que es va realitzar, però encara no hem sabut res de nou.

La qüestió fonamental és si es tractarà d'un caos tan gran com el de rodalies. O es creuen que amb eixos cartells bastarà per a tot tipus de circulacions (amb pluja, de nit, amb boira...)? Esperem estar equivocats i que aquests cartells siguen per qualsevol altra cosa...

divendres, 25 d’abril de 2008

Has signat?

Ens recolzes? Creus que la nostra visió del PGOU i el seu tracte a les casetes de paper coincideix amb la teua? Veus més vàlua a aquesta casa que quatre parets? Penses que seria una llàstima perdre l'oportunitat de reconvertir-la en un servei social, en lloc de deixar que desaparega? Per què les autoritats mostren tanta estima pel Castell i tan poca per La Casita Blanca? Si et preguntes açò o molt més, pot ser trobes respostes ací, al bloc de Salvem La Casita Blanca. Si estàs d'acord amb les nostres reivindicacions, pots expressar-te de moltes maneres:
  • Fent còrrer la notícia entre els teus contactes.

  • Visitant el bloc Salvem La Casita Blanca i diguent la teua.

  • Signant a favor de la proposta ací.

  • Difonent i penjant cartells com aquest.

  • Presentant l'al·legació a l'Ajuntament, com la del model.

Tens moltes formes de no quedar-te de costat, quina tries?

dijous, 24 d’abril de 2008

Definitivament...campanya

Tal i com es ve anunciant des de fa alguns dies a la xarxa de blocs locals (almenys a aquells que no estem a favor del que el nou PGOU permet amb La Casita Blanca), encetem una campanya. Nosaltres hem fet ben poc, la veritat...però tota pedra fa camí. De moment us volem informar que ací teniu un bloc creat per a la campanya. Allí trobareu tota la informació relativa a La Casita Blanca, a allò que diem els blocs i diuen els mitjans i diversos documents (com el model d'al·legació al PGOU o els cartells). De fet, a aquest altre lloc podeu descarregar el cartell que anem a utilitzar i, qui tinga forces i ganes, el podrà penjar. I pot ser a les properes hores trobeu alguna novetat més. Però des d'ara la nostra intenció es unir esforços en el bloc abans esmentat.

L'associacionisme i el seny bullen al nostre poble, t'ho vas a perdre?

dimecres, 23 d’abril de 2008

Sonen trompetes

Sempre diuen que sols cal mirar un poc al nostre voltant per adonar-nos del que vindrà en un futur proper. I nosaltres hem notat aquesta mateixa setmana un fet que s'ha repetit -almenys que nosaltres hagem vist- un parell de vegades. Res d'intriga: un autobús dels taronges sense servei, d'eixos que pertanyen a la línia que ens apropa a Torrent i València, fora del seu recorregut, concretament per la part final del Camí Vell de Torrent. I no, no es tractava de cap situació peculiar, ni per obres, ni per la Fira del Porrat, ni per mercadet. A més, en una de les ocasions amb conductor, però en l'altra amb conductor i un home al costat que semblava prendre anotacions.

Pot ser estem davant l'anunciat tall de la nostra comunicació amb Torrent degut a les obres de l'AVE. O pot ser simplement ha estat una casualitat i es dirigia a les cotxeres. Però que conste que aquesta casualitat no l'havíem vista mai als quasi 15 anys que vivim a aquest indret, més enllà d'algun moment de Falles. Fem cas als indicis?

dimarts, 22 d’abril de 2008

Avis...en obres!

Com que açò dels blocs a Alaquàs ja fa temps que ha deixat de ser un simple joc, cal ficar-se "ben arreglats" perquè ara la blogosfera apareix a la premsa seriosa i en paper. Així que durant les properes setmanes anem a fer alguns canvis, però poca cosa. Per això pot ser en alguns moments puntuals trobeu seccions que apareixen i desapareixen i dissenys horribles. No passa res...de fet, us encoratgem a què ens feu arribar suggerències de disseny al nostre correu barrilapurissima@yahoo.es. Val a dir que no anem a aturar la nostra activitat i tractarem no deixar de banda alguns temes per als quals estem treball com el dels senyals de tràfic, els talls de carreteres per les obres de l'AVE, anàlisi del PGOU, alguns aspectes del fem, jardineria, carrils bici... Com diria Foment, "estem treballant per millorar el seu futur, disculpe les molèsties". Ens seguim llegint.

dilluns, 21 d’abril de 2008

Ens sumem també

Sols es pot qualificar com "impressionant" l'acollida que ha tingut tot açò de la Casita Blanca a la nostra blogosfera. Nosaltres mateixos hem de reconéixer que quan va eixir a la llum la polèmica, tant a Levante (gràcies a una meravellosa periodista) com a la resta de blocs germans del poble, vam adquirir coneixement de la gravetat.

Doncs com ha fet la majoria de la gent de bé d'aquest espai digital, sense importar -quasi- el seu color polític i atenent a qüestions de patrimoni, cultura i respecte al que som, ens sumem formalment a la Campanya Salvem La Casita Blanca. Agafem el logo que ja apareix a algunes webs i el fem també nostre.

Per no dividir els esforços, ens sumem a la campanya ja encetada i us remetem al que teniu, i tindreu, a llocs de gran qualitat com Fórum Ciutadà, Alaquàs Parla, Vicent Forment, Els Verds d'Alaquàs, Alaquàs Fotodenuncia, Rubén Molina... Tots ells, ja sabeu, teniu el nostre recolzament i seguiment. Som plurals i forts, no és suficient?

Censurem, sense saber-ho

Revisant alguns paràmetres del bloc, per tal de sumar-nos a la Campanya Salvem La Casita Blanca, ens hem adonat que censuràvem. Per alguna raó que no havíem descobert al darrer mig any d'activitat, aquest bloc no permetia deixar comentaris a cap persona que no fóra del propi bloc. És a dir, tècnicament no es podíen deixar comentaris. I com que aquest no és el nostre tarannà i estem més que orgullosos de les vostres opinions, val a dir que des d'ara mateix tots podeu dir la vostra a les nostres entrades.

El bloc del Barri La Puríssima ja ha deixat de ser un lloc on se censura.

dijous, 17 d’abril de 2008

Una de felicitacions!

Aquesta setmana, hem de reconeixer-ho, teníem un tema amb cert record als orígens del bloc, a les darreries de novembre de 2007. Tornàvem a parlar de botànica i dels problemes que sembla tenir qui planifica les tasques de jardineria amb els jardins del nostre barri. L'any passat, a la tardor, ens passàrem dos mesos recollint fulles fins i tot dins dels nostres cotxes i ara tocava parlar de l'efecte contrari, la primavera. Una estació que havia fet créixer plantes i fulles per enlloc i, ja se sap, ningú pot lluitar contra la força de la natura.

Però hem de plegar i reconéixer que, el fet d'haver tardar uns dies de més en escriure el post, ha fet que l'Ajuntament i el seu servei de manteniment de jardins ens hagen guanyat la partida. Això o coses pitjors com ara que espien els correus interns dels membres d'aquest projecte (que ja seria trist, per cert) o ens llisquen el pensament. Bromes a banda, a veure si definitivament renoven la jardineria per una més funcional, alegre i decorativa i regada amb degoteig, que no estan els temps per a pèrdues innecessàries. Per cert que les imatges que trobeu en aquest post estan fetes al Camí Vell de Torrent, totjust on comença el nostre barri en aquesta avigunda, i són un frondòs abans i un després més net.

diumenge, 13 d’abril de 2008

Un poc menys agaviats (però sols un poc)

Hem tornat fa una estona de l'Estació del Nord de València (que pot ser no vos sone, però antigament era el final de la línia C3 de rodalies) i hem trobat una bona notícia: des de demà mateix el transbordament entre rodalies i metro també serà possible a l'estació de Colon. Això vol dir que podrem baixar no sols a Plaça d'Espanya i Bailén, sinó també a una parada que beneficiarà a uns quants usuaris més. Aquesta és una gran notícia per a tots aquells que estudien o treballen per la zona de Mestalla i Blasco Ibáñez, ja que pràcticament no perdran temps respecte a l'anterior situació. Fins i tot aquells que vagen a passetjar o comprar al centre ho tindran més fàcil.

Tanmateix, tots aquells que estudien, treballen o simplement van cap al sud de la ciutat, continuaran tenint els mateixos problemes d'horaris. I especialment mentre MetroValència continue amb la seua vaga. Deixarem d'estar un poc menys agraviats quan totes les institucions responsables parlen de la tarificació conjunta. Però no tots tenim clar que hi haja voluntat per fer-ho...

dimecres, 9 d’abril de 2008

L'AVE avança a tot ritme

Que l'AVE avança a tot ritme d'un any ençà és un fet del que ens hem adonat en els darrers mesos. I com que ja no ho fa a l'ampla Castella o per paratges intransitables per a nosaltres, el patim. I, veient el panorama futur, encara ens queda molt més per patir.

De moment, estava anunciat per a fa unes setmanes el desmantellament de la rotonda que uneix de forma més directa Torrent i Alaquàs, però encara no sabem res. El que sí sabem és que avancen les obres d'una manera indubtable i, en poc menys de dos mesos, s'ha avançat molt al tram i tot ens fa sospitar que en un sospir haurem d'agregar aquest problema a la resta dels que ja patim en matèria de transports. Aquestes dues imatges, una de principis del febrer i l'altra de la setmana passada. Si ara ja sabem com de difícil és arribar a València en transport públic...quan sabrem com de difícil és arribar a Torrent en transport públic o privat?Estarem pendents...

dimarts, 8 d’abril de 2008

Pitjor...segurament possible

Dos dies de servei de rodalies amb la nova configuració per temps indefinit i dos dies que ens han servit per descobrir els grans problemes que s'estaven anunciant per molts llocs. Molts ens ho pensàvem des que teníem coneixement i suposàvem que tothom tragaria sense dir gaire. Però no ha estat del tot així: la gent està calenta, s'esvalota quan li parlen de perdre trens, vagues, transbordaments i polítics que fan poc. Allò que importa és que molts han de matinar més o arribar tard.

I és que ens ho pinten molt bonic amb allò de "continuem apropant-te al centre", però la realitat és que ningú ha eixit beneficiat i pràcticament tothom perd temps. Les xifres no ixen en comparació amb abans: fins fa una setmana el viatge costava 15 minuts i, segons Renfe, en l'actualitat costa entre 12 i 18 minuts més (això vol dir vora mitja hora en total de mitjana).

Aquestes xifres són irreals ja que el temps d'entrada en València Sant Isidre (a sovint el tren queda aturat a l'altura de l'antiga estació de Vara de Quart, fins que queda lliure una via), el camí d'una estació a l'altra, la pèrdua de temps esperant, el viatge en metro (i les seues inquietants aturades en la foscor entre Bailén i Jesús) i el camí de pujada a València Nord ens ho demostren. La realitat és que perdem vora 25 minuts envers l'anterior situació. I això, si som sincers, ens deixa amb una situació de desavantatge i que molts començarem a aplicar demà mateix: el transbordament intel·ligent. Què és això? Ni més ni menys que haver de matinar mig hora més per arribar al mateix lloc a la mateixa hora que ara fa 5 dies, i avisar que arribarem mitja hora més tard a casa per la vesprada. I per què ho fem? Perquè ja estem farts d'arribar tard, còrrer sense parar d'un lloc a un altre i calcular horaris fins embogir.

Això sí. La propera setmana farem dues cartes de queixa, una per a Renfe (qui presta el servei de rodalies) i una altra per a Adif (qui gestiona les vies). Exposarem la situació amb tot tipus de dades basades en la nostra experiència, denunciarem que encara es mantenen els horribles horaris de la línia C3, que s'acumulen retards i que estem en una clara situació d'inferioritat en comparació amb la resta de línies de la xarxa. Pot ser no ens faran cas, però si tots aquells que protesten a les andanes ho feren, alguna cosa canviaria. Fins eixe moment, li regalarem a Renfe 5 hores a la setmana. Enyorem el desterrament que significaven les vies 7, 8 i 9...perquè almenys allí estàvem de debó al centre i sense mal de caps.

diumenge, 6 d’abril de 2008

I demà açò?

Fa uns quants dies vam fer una projecció de durada de viatge, tenint en compte el problema afegit del canvi de tren, però oblidant alguns aspectes que pot ser sí siguen importants. D'una banda vam pensar que passar d'una estació a l'altra anava a ser ràpid, ja que ens han venut la moto de que estan "juntes". Doncs com magistralment hem vist en aquest post (sense cap tipus de dubte "el post del mes" en els blocs locals), les coses no són tan senzilles: els trens no arriben sempre a hora (excepte els que hem de perdre, que eixos sempre són puntuals), el viatge no sempre és curt i el pas de metros no sempre és tan freqüent com volem.

Però sembla que ens haurem d'acostumar a eixir de casa mig hora abans fins que uns o altres aconseguisquen traure alguna cosa de profit. Perquè des d'ací tenim seriosos problemes per creure que la Generalitat, el Govern central i els diversos ajuntaments de l'àrea metropolitana de València poden aconseguir alguna cosa de trellat, com ara el bitllet integrat.

I mentre es fiquen d'acord, la realitat és que demà mateix comencen a desmuntar les vies que molts vam emprar fins fa dos dies. I quasi sense creure'ns la història, aquest metro comença a ser el nostre nou amic (novament gràcies per la fotografia a l'amic que ens està il·lustrant aquest tema tan ferroviari). Demà pensarem el mateix? O haurem de buscar nous amics?

divendres, 4 d’abril de 2008

Història d'un tall anunciat (i III)

Avui tanquem la paraeta. València - Sant Isidre es converteix en el final d'una línia que no ens agrada, que no és suficient moderna ni competent, però que és nostra. Una línia plena de trens a gas-oil amb 25 anys, sense via doble més enllà de Vara de Quart i que esquerda els possibles lligams entre Alaquàs i Aldaia. Una línia a la que els nostres alcaldes s'havien pujat per tal de reclamar més inversions, ja que resulta paradigmàtic que la major inversió en 15 anys haja estat la de construcció de la nova estació per facilitar el transbordament. Però era la línia que ens apropava a València en 15 minuts i que ens connectava directament amb la resta de la xarxa ferroviària valenciana i espanyola. I des d'aquesta nit a les 22.52h no tornarà a veure un tren en servei fins d'ací uns quants anys (un temps que, per cert, ningú aclara).

El nostre sentit homenatge als prop de 6 quilòmetres de vies que van a desaparèixer i que aconseguiran apropar-nos més a Madrid en AVE, però allunyar-nos dels nostres quefers diaris. En imatge trobem un document cedit gentilment al bloc per un amic que ens indica que "es tracta de una de les últimes circulacions entre Vara de Quart i l'Estació del Nord". Adéu, tren, adéu...

dijous, 3 d’abril de 2008

Història d'un tall anunciat (II)

Un nou dia d'aquesta darrera setmana abans del tall. Avui, el que fa quatre. I, com tots sabem, al que fa cinc s'acaba el viatge en el tren i, malauradament, no és el de la bruixa. La nostra "atracció de fira" no sols ens porta al centre de la ciutat, sinó que també ens permet arribar mínimament puntuals i de forma còmoda al treball i estudis.

I avui ha estat el dia que, finalment, Renfe ha donat la cara. I ho ha fet de manera espectacular, però poc eficaç. Ha penjat cartells per totes les estacions afectades i les ha plenades de pamflets, ha deixat Aldaia inundada de més tríptics i, finalment, ha repartit els nous horaris. També anunciava a tota hora per megafonia (amb la mateixa veu de sempre) i en alguns diaris. Tot amb un interessant lema: "Seguim acostant-vos al centre". "Un poc menys al centre, però en 15 minuts més i sempre i quan no pergues el metro previst o MetroValència estiga de vaga com és costum", podrien haver afegit. Una gran campanya de màrqueting que, unit a l'enllestiment de Vara de Quart II (ara coneguda com València - Sant Isidre), han fet que el tall siga un "servei que s'interromp temporalment". Que així siga, ja que uns quants tenim clar que amb assumptes per resoldre com l'entrada de l'AVE i l'Estació Central, açò de temporalment serà sinònim "dels propers cinc anys", si som optimistes (altres creuen que demà serà el darrer cop que la línia C3 arriba al centre).

En qualsevol cas, i amb un horari a la mà, ens hem aventurat a fer càlculs. Hem mirat el tren que emprarem el proper dilluns i hem obtingut un resultat prou interessant: 16 minuts de diferència entre la situació vella i la nova. Sempre i quan, com hem dit adés, el tren no es retrase o MetroValència tinga "problemes interns", per no parlar de la poca operabilitat física de l'espai entre ambdós estacions a transbordar. No entrarem de moment en més hipòtesis i, això sí, us deixem amb una dada fiable. Aquells que encara no heu renovat l'abonament mensual...penseu-s'ho!

dimecres, 2 d’abril de 2008

Història d'un tall anunciat (I)

El tall de l 'únic vincle de qualitat pel que fa al transport públic entre València i Alaquàs és la crònica d'un tall anunciat. Però no per això deixa de ser especialment preocupant o alça menys pols entre els afectats. I dos mostres són la prova: d'una banda els comentaris entre la gent del tren (que gràcies als periòdics sabem que som vora 10.000 al dia) i, d'altra, la gran quantitat d'entrades que es publiquen als blocs locals que tracten aquest tema. A més d'açò, també és una bona mostra de la temperatura del conflicte observar el nombre de planes que dediquen els diaris darrerament a la notícia (que per cert té molt poques novetats) i les declaracions dels polítics dels nostres pobles, els afectats.

I és que en poc més de 50 hores deixaran de travessar trens, tant de la línia C3 com de la C4 més enllà de Vara de Quart. Ens haurem de baixar, com tantes vegades ens han contat, i confiar en què el sustitut siga mínimament satisfactori. Sinó, poc es podrà fer. Alguns diuen que es passaran al bus, d'altres que aniran a Torrent a pel metro i, uns més intrèpids, insisteixen en què aniran en transport privat (que ja són ganes). Però l'estricta realitat és que ens costarà el doble de temps un trajecte que abans podíem resoldre en 12 minuts si no passava res extrany.

Aquest tall és la història més anunciada que hem vist als darrers anys. L'arribada de l'alta velocitat a Madrid, Sevilla, Ciudad Real, Toledo, Puertollano, Valladolid, Segòvia, Guadalajara, Osca, Saragossa, Lleida, Tarragona, Barcelona, Còrdova, Antequera, Calatayud i Màlaga, no va significar cap tipus de tall del servei, més enllà d'alguna incidència puntual. És clar que el cas barceloní va acabar malament, però sols es va interrompre el servei quan no res més era possible. És València una ciutat ferroviàriament més complicada que la resta i això implica que resulta del tot impossible aconseguir cap altra solució? Segurament la resposta és no, però sí som els més pacífics i menys sol·lícits a fer denúncies.

Queda clar quins són els inconvenients de l'alta velocitat i quins són els patiments que haurem de suportar cada matí quan anem a treballar o estudiar. I no em vull oblidar del que pot suposar aquest tall d'ací poc més d'un any, quan s'apropen les Falles. Però llavors farem una entrada.

Ara sols ens queda comptar, fer-nos les últimes fotos, debatre sobre quan pensar informar Renfe als seus trens...Perquè ja no queda res. En imatge es pot veure un dels cartells de Renfe al voltant de l'estació de Bailen de MetroValència que informen del transbordament, pressa avui mateix (encara sense desprotegir). Moltes gràcies a eixa persona que ens l'ha cedida amablement.