dijous, 3 d’abril del 2008

Història d'un tall anunciat (II)

Un nou dia d'aquesta darrera setmana abans del tall. Avui, el que fa quatre. I, com tots sabem, al que fa cinc s'acaba el viatge en el tren i, malauradament, no és el de la bruixa. La nostra "atracció de fira" no sols ens porta al centre de la ciutat, sinó que també ens permet arribar mínimament puntuals i de forma còmoda al treball i estudis.

I avui ha estat el dia que, finalment, Renfe ha donat la cara. I ho ha fet de manera espectacular, però poc eficaç. Ha penjat cartells per totes les estacions afectades i les ha plenades de pamflets, ha deixat Aldaia inundada de més tríptics i, finalment, ha repartit els nous horaris. També anunciava a tota hora per megafonia (amb la mateixa veu de sempre) i en alguns diaris. Tot amb un interessant lema: "Seguim acostant-vos al centre". "Un poc menys al centre, però en 15 minuts més i sempre i quan no pergues el metro previst o MetroValència estiga de vaga com és costum", podrien haver afegit. Una gran campanya de màrqueting que, unit a l'enllestiment de Vara de Quart II (ara coneguda com València - Sant Isidre), han fet que el tall siga un "servei que s'interromp temporalment". Que així siga, ja que uns quants tenim clar que amb assumptes per resoldre com l'entrada de l'AVE i l'Estació Central, açò de temporalment serà sinònim "dels propers cinc anys", si som optimistes (altres creuen que demà serà el darrer cop que la línia C3 arriba al centre).

En qualsevol cas, i amb un horari a la mà, ens hem aventurat a fer càlculs. Hem mirat el tren que emprarem el proper dilluns i hem obtingut un resultat prou interessant: 16 minuts de diferència entre la situació vella i la nova. Sempre i quan, com hem dit adés, el tren no es retrase o MetroValència tinga "problemes interns", per no parlar de la poca operabilitat física de l'espai entre ambdós estacions a transbordar. No entrarem de moment en més hipòtesis i, això sí, us deixem amb una dada fiable. Aquells que encara no heu renovat l'abonament mensual...penseu-s'ho!