dimarts, 4 de desembre del 2007

Incongruències als senyals de tràfic

En l'era dels GPS amb advertència de controls de velocitat i indicacions al mil·límetre, els senyals de tràfic han quedat un poc antiquats. A sovint desconfiem d'ells per ésser plaques que tenen més anys que nosaltres i estan a llocs pels quals hem passat centenars de vegades. Però no per això deixen de ser necessaris i seria impensable viure i circular sense els "prohibit", "stop", "obligatori", "atenció", "recomanació" o d'altres. Però quan aquests senyals es superposen entre ells i arriben a confondre, han de ser ràpidament substituïts.
A Alaquàs, amb molt bon criteri, fa uns anys es va decidir que la velocitat màxima de circulació era 30 km/h, en lloc dels 50 km/h estàndards. I així consta, mitjançant unes plaques, a quasi totes les entrades del poble. Un encert perquè aquests 20 km/h menys equivalen a aturar abans el cotxe i poder salvar vides al casc urbà.
I llavors, per què encara trobem senyals tan curiosos com aquests? O a les zones escolars hem d'anar a major velocitat que a la resta del poble? O a les zones en obres hem de vigilar la nostra velocitat...perquè és la mateixa que a qualsevol altra part? Aquests senyals cal actualitzar-los o no estarem fent res.